Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Struktur med stenciler

Ett enkelt sätt att skapa struktur på ett alster är att använda en stencil tillsammans med Modeling pasteLight paste eller någon annan strukturpasta.
En gång i tiden använde jag faktiskt snickerispackel ;)
Stencilen jag använt heter Ecriture á la Plume från Carabelle Studio.
Jag använde den tillsammans med Modeling Paste för att skapa bakgrunden. När allt torkat målade jag gesso över hela ytan. Med en grå och en rosa mist från Prima kallad Color Bloom sprayade jag bakgrunden och lät det torka. Titeln är utstansad i vit cardstock med ett Sizzix-set som heter Handwritten sentiments. För att stansa använder jag alltid min Big Shot maskin.
Jag använde olika blommor från tidigare kollektioner, du finner massor av blommor i shopen.
Under blommorna syns några glitterknappar från Prima som tyvärr verkar vara slut i shopen just nu.
 
Klicka på bilden för att komma till bloggen.
 
Kram!
 
 
-KORT, HOBBYWORLD | |