Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Nya dies från Sizzix

 
Återigen har några nyheter från shopen hittat hem till mig. Denna gång denna die från Sizzix. Den är designad av Pete Hughes som jag haft nöjet att träffa för några år sen. En mycket sympatisk och trevlig person samt oerhört duktig. Det var oerhört kul att vara med på hans workshop när det begav sig.
På kortet började jag med att använda Martha Stewart Satin Paint i blått och grönt på akvarellpapper. Jag brukar ta en bit plastfolie och klicka ut en bit färg på folien och spraya lite vatten över det. Pressar sen ihop folien så att färg och vatten blandas. Vecklar ut folien och duttar runt färgen på pappret innan jag blåser det torrt med en embossingfön från Vaessen.
Påfågelfjädern stansades ut med min Big Shot och några olika färgade cardstock från Bazzill Basic paper. Limmade fast den och till sist skrev jag ut några ord med en vanlig dymo. Lite svart stänk också med färg från Martha S.
 
-KORT, HOBBYWORLD | |