Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Utmaning hos 13arts - Klockor / 13arts Challenge # 52 - Watches

Det var längesen jag medverkade i en utmaning så jag tyckte det var dags nu. Hos 13arts pågår en utmaning med tema: Klockor.
Här är mitt alster:
 
**********

It was a long time ago, I participated in a challenge so I thought it was time now. On 13arts blog there is an ongoing challenge with the theme: Clock.
Here is my creation:

Jag har altrat en fotoram från IKEA. Jag använde stenciler, modelling paste, gesso, wax. Dekorationerna består av wood veneer, art stones, metalldekorationer.
 
*********

I have altered a photo frame from IKEA. I used stencils, modeling paste, gesso and wax. The decorations i used is wood veneer, nature stones, metal decorations.

I fotoramen fäste jag en minibok som även den är altrad. Olika metalldekorationer, en gardinöljett och en klocka gjuten i en silikonform med papperslera. Ett annat material jag gärna använder är sisal, typ trasslet som ofta används till blomgrupper etc.
 
********
In the photo frame I attached a mini book which is also altered. Various decorations. The clock is made with paper clay and molds.
 
Ett gammalt foto pryder insidan av miniboken. Köpt på loppis för några år sen. Hade turen att hitta en hel hög med gamla foton. Tyvärr gömde jag dom för mig själv ett antal år innan jag äntligen hittade dom när jag rensade pysselvrån;)
 
**********

An old photo inside of the mini book.

 
 
Klicka på bilden nedan för att besöka 13arts blogg och läsa mer om tävlingen.
 
**********
 
Click on the image below to visit 13arts blog and read more about the competition.
 
 
Ha det bra!/Take care!
Tesa
-DEKORATIONER, -TÄVLINGAR & VINSTER | |
#1 - - Sandra Bernard :

Amazing job!! Great art ...thanks for joining us at 13arts challenge

#2 - - Christina Lampropoulou:

Wow!I can see so much inspiration here!!!!! I love it! Thank you so much for joining the 13arts challenge! !!!

#3 - - Christina Lampropoulou:

Wow!I can see so much inspiration here!!!!! I love it! Thank you so much for joining the 13arts challenge! !!!