Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Julgardin

För något år sen köpte jag en billig röd julgardin på rean. Plockade fram gardinen för några veckor sen och pluggade in min ScannCut. Jag ville dekorera gardinen med en text. Bland mina pysselsaker fann jag en orddekoration från Heidi Swapp som jag skannade in i maskinen.
Denna:

Det blev ett ok resultat med skanningen, så jag fick mecka lite med texten i olika program på datorn innan jag var nöjd. Skar ut den i vit värmetransfer, tillsammans med några små stjärnor.

Värmetransfer tillverkas med överföringstejp som redan är applicerad, så att du inte behöver något annat än en rulle av din favoritfärg och din skärmaskin och ett strykjärn för att börja skapa.

Jag använde högsta styrkan på strykjärnet och använde ett silikonunderlag mellan trycket/tejpen och strykjärnet när jag strök fast det på gardinen. Strök i ca 20-30 sekunder. Tål maskintvätt upp till 40 grader.

 
Såååå nöjd med resultatet.
 
 
-DEKORATIONER, -SKAPAT, HOBBYWORLD, TYGTRANSFER | |