Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Godishållare - Pysselstafetten


Pysselstafetten fortsätter och idag är det min tur att ta över stafettpinnen från Maria syr och så vidare. Igår visade hon hur hon gjort en jättesöt flugsvamp i tyg.
 
Jag ska visa hur jag gjort denna godishållare inför Halloween.
 
Du behöver:
-Tom glasburk väl rengjord.
-Gammal ljusstake.
-Lock och korkar från burkar, flaskor etc.
-Bra lim.
-Papperstejp.
-Band, spetsar och fransar.
-Akrylfärg och pensel.
-Limpistol.
Jag använde även en shackpjäs men du kan använda något annat för att kröna locket.
 
Började med att måla ljusstaken. Jag använde svart akrylfärg. Det går även bra med svart sprayfärg från ex. Biltema. Låt den torka ordentligt.
Använd kontaktlim eller liknande för att fästa glasburken på ljusstaken.
Här är locket till godishållaren. Längst ner är det ursprungliga locket till glasburken, locket till en snusdosa, kork till en festis, kork till en läskflaska och det hela har krönts med en shackpjäs. Allt har limmats ihop med en limpistol.
Målade allt med svart akrylfärg.
Fäste papperstejp (washitejp) runt glasburken.
Limmade fast ett fransband på nederdelen av glasburken med limpistolen.
 
Limmade även fast fransband längst upp på burken och runt ljusstakens fot. En spindelstickers fästes på framsidan. Fyll med godis och din hållare är klar. 
 
Förutom torktid så går det ganska fort att göra dessa godishållare så passa på att göra fler på en gång.
 
Jag passade på att göra en julig variant som jag fyllde med polkagrisar.
Vit akrylfärg, spetsar, knappar och band samt en utstansad dekoration på burken.
Inspirationen hittade jag på Pinterest.
 
Hoppas ni blev inspirerade att testa. Bra sätt att återvinna!:)
 
Imorgon tar Allra helst över efter mig.
 
Kram
 
-SKAPAT | |
#1 - - Anonym:

Så cool. Måste jag testa.
Hälsningar från Maria.

#2 - - Brittis:

Åååååhhh så fina, de måste jag prova också. Den med polkagrisarna skulle passa perfekt i mitt kök. Kramen Brittis

#3 - - Sara:

Åh va fint, detta ska jag absolut prova på :) Är ju en perfekt "gå bort present" :)

#4 - - Tesa :

Tack allihop:) Ja, jag tycker absolut ni ska testa.
Kram Tesa

#5 - - Camilla:

Helt underbar, gillade den med polkagrisar. Det måste jag testa. Tack för tipset!

Svar: Kul att du gillade det:) Kram Tesa
Therese

#6 - - Viktoria/ Stjernfall:

Gud så fiffigt :)

Svar: Kul att du gillade det. Har en till (röd) på gång. Kram Tesa
Therese

#7 - - Malin:

Kreativt värre. Du äger Tesa :-)
Kram MalinZ

Svar: :) Vad du är snäll Malin. Kram Tesa
Therese

#8 - - lopplisa:

Försöket kommentera från pendeln. Ser nu att det inte gick fram?! Riktigt läcker skapelse!! Underfundig lösning med staplandet av lock och schackpjäs som kronan på verket!!

Svar: Tack, kul att du gillade skapelsen:)Kram Tesa
Therese

#9 - - susanne:

Superläcker! Tyckte de såg ut som en lava lampa. Den måste jag också testa

Svar: En lavalampa med godare innehåll;) Kul att du gillade den.Ha en fin dag!
Kram Tesa
Therese

#10 - - Anonym:

coool!!
nu har jag också gjort en!
länkar till dej när jag lagt upp den!
tack för tipset.

Svar: Spännande:)
Therese

#11 - - Lisa :

Vilka häftiga godishållare!
Härligt kreativa plus kul att man kan göra dem av material som verkligen är "lite av varje" ;o)
Jättefina!

Kramar Lisa

Svar: Återvinning är bra. Tack för dina ord:)
Therese

#12 - - Henrietta:

Å så fina! Och ganska enkla fast det ser så svårt ut!
/Henrietta

Svar: Inte alls svåra:)Kram Tesa
Therese

#13 - - Emma:

Jag älskar dina godishållare!!! Så himla snygga och ett fantastiskt återbruk!

Svar: Tack snälla! :)Kram Tesa
Therese

#14 - - Stina / Allra Helst:

Fantastiska! Makalösa var ordet som dök upp när jag först såg dem. :-) När jag bara såg första bilden kunde jag inte för mitt liv listat ut hur du gjort den. Otroligt kreativt och fint! :-)
Kramkram!!

Svar: Tack snälla :)
Kram Tesa
Therese