Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Pysselstafetten

Då var det min tur att ta över stafettpinnen från her name was Greta.

Jag ska bjuda på en tutorial på en julask i falsk metall.


Du behöver en ask. Jag har använt en gammal presentask. Till detta projekt ska du tänka struktur.


Har använt vävtejp och punchinella som jag fäst med dubbelhäftande tejp. Vävtejpen är klistrig.


Fäste sen diverse olika saker på asken. Tog hjälp av en limpistol för att fästa.
Här har jag använt brickor, gem, manicklar (kommer ni ihåg dom?) och utstansade stjärnor.


Fäste alfabetsstickers på en bit kraftigt papper sk. cardstock. Punchade ut en kant som jag limmade fast längst upp.


Limmade på ytterligare ett gem, snöstjärnor, knapp och pärlor.


Runt kanterna på locket fäste jag ett förlimmat band från Panduro.
Nu börjar det roliga, för så här långt ser ju asken ganska ful ut:)


Det här är aluminiumtejp från Biltema. En slags alufolie med klistrig baksida.


Klipper av en bit folie som jag limmar på asken. Med hjälp av ett präglingsverktyg och skaftet på en pensel går jag sen över hela ytan så att alla konturer syns. Fortsätt så runt hela asken.


Här är hela asken tejpad och präglad.


Sen målar jag svart akrylfärg över alufolien.


Med hushållspapper torkar jag bort det mesta av färgen. I fördjupningarna stannar den svarta färgen kvar.


Nu är asken klar.








Här är en tändsticksask där jag använt samma teknik.
På denna ask tog lite akrylfärg (koppar) på fingret och smetade ut det lite här och var på ytan.


Baksidan.


En gammal lampfot fick sig en makeover för en tid sedan.




Hoppas jag har inspirerat dig att testa denna teknik.

Nu lämnar jag över stafettpinnen till Miss CutiePie. Ska bli spännande och se vad hon hittar på imorgon.

Kram

-ALTRAT | |
#1 - - Lotta:

Wow! Det blev ett supercoolt resultat! Det måste testas.

#2 - - Louise:

Shit pommes frittes så snyggt!! /Louise

#3 - - Lotta:

Hej igen,

Kom på att jag ska på 40-års fest där maskerad-temat är ROCK. Jag ska nog ta en skokartong och göra den så här tuff och sen lägga presenten i.

#4 - - Stina / Sagolikt Pyssel:

Finfint!! :-D

#5 - - Viktoria - s t j e r n f a l l:

Wow så häftigt :)

#6 - - Anita:

Vilken döhäftig teknik, måste provas.



Så underbart det är detta med pysslande människor som hittar material och ideer på de mest udda ställen som tex Biltema :)



Trevlig eftermiddag och kväll



#7 - - Annan:

Verkligen tufft. Måste ha sån där tejp. nu! :)

#8 - - Julstugan:

Skitsnyggt, måste åka till biltema och köpa tejp.

#9 - - Pleu:

När bilden på tejpen kom upp så tappade jag hakan, såg ut som en fågelholk. Jag måste ta mig förbi biltema, jag brukar ju handla pysselmaterial där men den där har jag inte snubblat över än, tack så mycket för tipset! Supercoolt!

#10 - - snojbi:

Kanonsnyggt

#11 - - fröken pyssel:

Så himla fiffigt!!

#12 - - Helen:

Fantastiskt bra beskrivning, har varit sugen att testa men inte fattat hur jag ska göra, nu måste jag bara till Biltema:)

#13 - - Bollebygdsbo:

Detta var superhäftigt!

Tack för detta tips!!!

#14 - - christine:

oj skitt så häftigt..det skall både jag o syrran prova

#15 - - Henrietta:

Vilken rolig grej! Så enkelt men ändå så effektfullt!

//Henrietta

#16 - - Anne/Scrappefruen:

Veldig stilig. Har lekt meg litt med alu-tape jeg også. Men har ikke kommet på å bruke den til å dekorere lampefoter med. Dødskult!!!

#17 - - Creative Pink:

Hej ville bara säga att detta tipset gillar jag supermycket, så snyggt resultat. Undrar också om det är OK att jag bloggar om det, jag har stulit två bilder av dig och givetvis länkat till ditt inlägg.

Om det inte är OK så tar jag genast bort det igen, nu vill jag bara köra till Biltema =)

#18 - - Karina:

Toppenfint!

#19 - - Aase/ängel60:

Shit vad fräckt, får skicka en beställningslista till sonen, dubbelhäftande tejp + aluminiumtejp från Biltema.

Han brukar köpa den vanliga till mig :=))

Kram

#20 - - Petra:

Wow, wow, wow!! Så himla häftigt! Det där vill jag absolut testa!

#21 - - Emilie/Wildärtan:

Vad coolt!! Och snyggt, så klart:-)

#22 - - Maria B:

Wow, sååå snyggt och läckert!!!

/Maria B

#23 - - sannaf:

Supersnyggt!!!! Den där tejpen verkar så kul.... måste till biltema!!! :)

#24 - - Marianne:

Vilken fin blogg du har. Ser fram mot att gå igenom hela och att följa den framöver.

Marianne

#25 - - Marianne:

Så häftigt, sånt gillar jag! En resa till Biltema får det bli:)

Ha en underbar dag!

Marianne

#26 - - Trollis:

Åh jisses! Pleu var hemma hos mig och visade mig tejpen och sa att hon hade fått idén från det här blogginlägget.

Jag bara tappar hakan, helt fantastiskt!

#27 - - Lovisa:

Åh Åh Ååh! Ett sånt underbart tips, riktigt häftigt! Nu ska jag bara bege mig till närmsta biltema och leta upp lite småkrafs, riktigt, riktigt snyggt gjort!

#28 - - nina (Niwa):

Läckert!!

#29 - - angelica:

åh va fina saker du har gjort!Ska prova detta ikväll.Tack för en jättebra beskrivning!