Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Mold-n-Pour

Två inlägg på raken:)
Har laddat datorn med bilder så det är lika bra att fortsätta...hihi

Har tidigare skrivit om dekorationer som jag gjort själv och tänkte nu visa er vad det är jag
använt. Hos Ljuva Änglar.se köpte jag för ett tag sen en produkt från Ranger som heter Mold-n-pour.



Det är 2 olika massor som man knådar ihop. Lika delar av varje. I denna massa gjuter man sen ett avtryck.
Låter det torka i 5-10 min och sen har man en silikonform som kan användas om och om igen. Jag har använt nycklar, metallramar, knappar och smycken mm för att gjuta mina formar.
Hjärtat fick jag låna av snälla Eva:) Du får tillbaka den till helgen!








Jag värmer UTEE (extra tjockt embossingpulver) tillsammans med vanligt embossingpulver i den nyans jag vill använda. Häller sen blandningen i formen och låter det stelna. Sen är det bara att trycka ut den färdiga dekorationen. Ska försöka få tag i mer mold-n-pour på mässan till helgen. Har massor med ideér för gjutformar:)



Ha det gott!!

Kram

-DEKORATIONER | |
#1 - - Lina:

Måste säga att de gjutna sakerna är supersnygga! Man kanske skulle skaffa sig sån där mould-n-pour och utee... :)

#2 - - Brittis:

Vad du är påhittig!!! Härligt, jag blir så glad av dina "visningar".

Kram Brittis

#3 - - Ziro:

Snygga saker och en riktigt bra idé!

#4 - - Ellis:

Vilka fina sakar du har gjort! =)

Kram Elenor



P.S Bytt blogg nu! D.S