Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Nåldynor

Efter att jag såg Rimna´s inlägg i morse bestämde jag att
jag och lilltjejen skulle sitta under markisen på altanen och pyssla tillsammans under dagen.

Det blev ett gäng nåldynor:)


Vi har hjälpts åt med de flesta. Limpistolen gick varm.


Kungadynan med stomme av en ituklippt pringlesburk. Prickigt tyg och vit filt. Dotterns paljetter.


Djurdynan med en stomme av en konservburk.
Detta djurtyg fick jag av grannen, frågade henne över häcken om hon hade några konservburkar som hon skulle slänga som jag kunde använda till mina nåldynor. Efter en stund kom hon med massa velourtyg, djurtyget, konserver, en stor påse knappar, 4 paket med stickers och band.
Mycket uppskattat:) De hade det bättre hon mig än hos henne tyckte hon.


Romantiska dynan med stommen av ett lock till en hårsprayburk.
Vit velour, vit filt och turkos spets. Fjädrar, blommor och knappar.


Stildynan med stomme av ett lock till sambons raklödder.
Vit velour, band och knappar.


Pysseldynan med stomme av ytterligare ett lock till en sprayburk.
Prickigt tyg, vit velour, måttband, knappar och fjädrar.


Handledsdynan med stomme av en snusburk.
Vit velour, vit filt, turkos spets. Rosa band och knappar.


Perfekt att ha runt handleden när man sitter och syr.
Hade tyvärr inget bättre än en GUL gummisnodd;))
Snodden går genom botten på dosan och är limmad inuti under fyllningen.

Trodde jag hade några spillbitar med fuskskinn någonstans i gömmorna. Men finner det inte, måste ha slängt det av misstag när jag rensade bland tygerna för ett tag sen:(
Hade ju en idé till en dyna med just det, men men.

Ha det gott!
Kram

-SKAPAT | |
#1 - - Rimna:

Vilka härliga nåldynor ni har fått ihop! Som små underbara smycken!

#2 - - Brittis:

ååååhhh vad fina!! Jättesöta och praktiskt med handledsdyna, det använde jag mycket förr när jag sydde. Hoppas du mår bättre! Kram Brittis

#3 - - Zima:

Helt uuuunderbara nåldynor!!! Vad får du alla idéer ifrån?!?! =)



Tack för dina goa kommentarer hos mig :) & sen så hoppas jag att du kryat på dig!

#4 - - snojbi:

ojojoj vad många och vad fina de är

#5 - - Petra/Paradise:

men oj! Vad du å dottern legat i! :D

Såg Rimnas nåldyna och fick massvis med inspiration! Nu ser jag att jag inte var ensam! ;)



Å här fick jag ju absolut INTE mindre inspiration!! :D



WOW WOW WOW!!!

#6 - - annickan:

Hej hej! Jaa du är ju en mästare på det mesta! =) MYCKET fina nåldynor...sicken fantastiskt fantasi du har att komma på olika dekorationer oxå...inte utan att man avundas dig lite grann :)

Hoppas du mår lite bättre nu iaf...tyvärr brukar väl sommarförkylningar hålla i sig lite extra...men kanske har det iaf vänt och börjat gå åt rätt håll...? ha det bäst! Kram kram

#7 - - Ingrid - Inola:

Så fina de är - som små karameller! Jätterolig idé som jag nog måste testa. Får vara noga med att granska "skräpet" innan jag slänger det, så att jag inte missar något material ;-) Är det fyllning av vanlig kuddstopp eller vad?

#8 - - Cecilias kreativa sida:

Vilka härliga nåldynor ni har gjort! Superfina! Jag måste bara testa att göra en liknande nåldyna! Ett mindre höstprojekt kanske?



Ha en bra dag!



Kram Cecilia