Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Provpublik och referensgrupp

Igår kväll (läs ons) var jag inbjuden att delta som provpublik och referensgrupp till
Mia Skäringers föreställning "Dyngkåt och hur helig som helst".
Detta var alltså en provföreställning innan genrepet som är ikväll och premiären är imorgon fredag.
Vi var en liten skara som samlades i Aula Magna på Universitet för att se föreställningen och sen diskuterade vi igenom det hela. Föreställningen var hur bra som helst. Tvära kast mellan glädje och sorg. Många känner igen Mia som en rolig figur ( i Mia & Klara och som Anna i serien Solsidan.) Men i denna föreställning fanns det också mycket tragiskt. En mycket naken och självutlämnande föreställning. Ena stunden skrattade man hejdlöst för att i nästa sekund försöka svälja skrattet. Det växlade snabbt. Tragikomiskt med andra ord. Hon är så träffsäker i sina repliker och man känner igen så mycket av det hon säger. Efter föreställningen fick vi sitta tillsammans med Mia, regissören och musikerna för att ge vår syn på föreställningen. Mycket uppskattat av både oss som publik och av de inblandade.
Åkte därifrån mycket upprymd:)


Jag & Mia.

Ha det gott!!
Kram

-ALLMÄNT | |
#1 - - Jolin:

Vad roligt att gå på föreställningen! Har aldrig tittat på Mia o Klara, förutom några få klipp. Däremot är jag ett stort fan av Solsidan!

Skulle varit roligt att gå på föreställningen :-)



Har du kollat in utlottningen jag har i min blogg?!



Kram J

#2 - - Tina:

Låter som en toppenkväll, jag hade gärna sett den föreställningen. Jag gillar dem eftersom det mesta de gör är lite dubbelbottnat.

Kram

#3 - - Lina:

Låter som om ni hade trevligt, Mia är kanon och skulle gärna se henne live. Diggar hennes komik men vet också att hon har en allvarlig sida, precis som det ska vara!

Må så bra Kram Lina

#4 - - Angelica:

Låter väldigt trevligt, något annat som är trevligt är att se dig i bloggen. Det är inte ofta.



Hoppas att jag är vaken till curlingen annars håller jag tummarna i sömnen.