Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Embossat & Etsningskräm på glasburk

Efter att ha sett en video hos Beate var jag tvungen att testa detta.

Glömde ta en bild på det första steget som är att stämpla sitt motiv med VersaMark
direkt på glasburken. Jag strödde på clear embossingpulver och värmde det.
Det tar en liten stund att embossa motivet.
Det är inte helt lätt att stämpla på en rundad burk. Stämpeln gled lite, men jag lät det vara så.
Annars kan man tvätta av den och testa igen tills man är nöjd.

Sen skar jag ut en oval med hjälp av en coluzzlemall i häftplast som jag
fäster runt det embossade motivet. Sen kletar jag på etsningskrämen.
Denna får verka i 15 min sedan sköljer jag av den under rinnande vatten.
Med en liten skrapa tar jag bort embossinglagret. Det lossnar lätt.


Och så här blev min burk med havrekli.


Här har jag lagt i ett svart papper för att tydligare visa hur det ser ut.
Häftigt va. Tänk er någon julstämpel eller jultext på burken som sen fylls
med något gott.

Tack för ditt besök
Kram

-DEKORATIONER | |
#1 - - Ingela:

Hejsan

mycket fint pyssel du skapar.

Roligt att kika runt här

önskar dig en fin oktobermånad.

#2 - - Maria:

Vad fint men jag fattar ändå inte hur du gjort. Beror nog på att jag inte vet hur det funkar med den där häftplasten och etsningskrämen.



KraM

#3 - - Maria:

Tusen tack! Nu förstår jag lite bättre. Det är så mycket man vill göra och nu har jag köpt en ny leksak, en airbrush. Jätteroligt men svårt som allt i början. Jag köpte den i fördelsedagspresent till mig själv:)



KraM

#4 - - ida myrin:

gud va fint!

#5 - - Annika:

Bara så snyggt Tesa, som vanligt =)

Kram

#6 - - Yvonne:

Jätteläckert!

Kram

#7 - - Diana:

JÄTTEFINT Tesa!!

#8 - - Annickan:

Du är inte bara duktig...du är även tålmodig verkar det =) för tålamod verkar man behöva för en sån där process...men tålamod brukar ju löna sig och fin blev burken! Kan ju vara perfekt att ge bort i present..fyllt med nått gott...eller nyttigt =) Kram kram

#9 - - Anette:

Å jäsiken va snyggt!

Måste jag nog prova nån gång.

Och som du skrev; perfekt att ha med jultext/motiv och kanske ge bort till jul. Mmm!





Kram

#10 - - Ciza Patricia:

Det med att embossa innan var något nytt för mig. Det MÅSTE jag bara testa. Har ju allt annat hemma för att göra det. Tack för tipset. :)



Kram

#11 - - Carro:

Var får du allt ifrån!?! Blir så impad av allt du kommer på!

Hur läckert som helst blev ju detta. Jag har blästrat med sand på glas. Resultatet påminner om det du har gjort.

Ha det gôtt!

Kram!

#12 - - Anki:

Jättefin och så läckert med versamark!



Läste att du sköljde av etsingkrämen Lotta på Scraphouse visade mig att man kan skrapa av så mycket man kan o lägga tillbaka i burken o använda igen :)



Kram Anki

#13 - - Anna:

Visst är Drammen en supermysig stad! Det är så himla fint! Har lagt ut lite bilder från mitt tillfälliga boende nu.



Fin burk du gjort! Du är verkligen superduktig!

#14 - - Tesa själv:

Svar till Anki:

Jag använder så lite etsningskräm så det knappt är något att skrapa bort. Till de första ljuslyktorna jag gjorde med denna teknik använde jag mycket etsningskräm och då skrapade jag tillbaka i burken. //Tesa



#15 - - ulrika_m:

Superläckert, Tesa! Fiiiin stämpel också. :-)

#16 - - Sofia:

Hej!

Tack för att du lämnar så fina kommentarer på min lilla sida!

Skulle vara kul om vi hann ses nåt innan jul...

Jättefin burk!

Kram!