Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Beskrivningen till te-hållaren...

...som jag lovade lägga ut, kommer här. Jag fotade beskrivning då jag inte kan skanna in den.

Beskrivning till Te-hållaren
Måtten är i cm



Utgå från en bit papper i måtten 32,1 x 20 cm
Biga vid alla steck (se mått ovan)
Måtten vid öppningen är 8 x 1,8 ca 0,3 från kanten på båda sidor. 0,5 från undre kanten.
Rundningen har jag gjort med hjälp av en cirkelstans.
Klipp från botten och upp till den bigade kanten (som är 14 cm från toppen) på alla bigade linjer
och klipp bort fliken längst ner till vänster.
Skär ut öppningen, fäst papper och dekorationer och limma ihop.

Locket



11 x 12,8 cm

Mät ut och biga vid alla streck.
Klipp upp vid markeringen på vardera sida.
Vik in kanten och limma fast.



Känns som rena rappakaljan....:o)
Hör av er om ni inte fattar.

Edit: Några har undrat över måttet. Jag har använt Albumblad som är ca 33 cm långa, men du kan använda vanligt cardstock. Skarva bara på flärpen som man fäster ihop asken med så går det alldeles utmärkt.

Edit 2011-05-14
Tänk på att du kan anpassa denna ask helt efter hur dina egna tepåsar ser ut. På bilden överst ser du hur mallen är uppdelad och du kan istället ändra måtten så de passar i storlek till just ditt te. Jag har gjort många av dessa teaskar under årens lopp i alla möjliga mått. De är mycket uppskattade som gå-bort-present :)//Tesa

Tack & Bock
-ASKAR & PÅSAR | |
#1 - - Fröken paj:

Vad gulligt av dig att du delar med dig av mallen till te-hållaren!!! Det är precis sådana här saker jag gillar att göra. Håller för fullt på att göra en egen te-hållare - jättekul!!!!!

#2 - - Inger:

Vilken fantastisk grej! Du är så duktig!

Jag är här ibland och gluttar men skriver inte alltid vilket jag idag tänkte att jag fick ändra på! Hoppas allt är bra,

kram Inger

#3 - - Mia:

Riktigt häftig, nu måste jag göra en sån oxå

#4 - - Lillasyster:

Underbar te-hållare och vilken lätt beskrivning. Sån måste jag göra.

Tack för att du delar med dig <3

#5 - - Cath.:

Det är helt underbara tehållare du har gjort! Du är så söt som delar med dig! Tack! Ska ge mig på detta till min bror som snart fyller år tänkte jag!

Vad använder du för cardstock som är 32 cm? Större ark från bokhandeln eller?

Kram!

#6 - - Ida:

Nu ska jag göra mig en.. Har fixat te och ska använda mig av tepeterna jag fick från färgaffären. (ja ihop med någonting med stadga då) Så kommer lägga upp bilder frammåt kvällen på hur det blev:) Kram och tack för väldigt bra beskrivning!

#7 - - Mia:

Helt superläcker tehållare jag har gjort några av din mall. Jag la en länk till dej hoppas att det är OK.Jag kollade runt lite på din blogg, du är superduktig.

Ha de så bra och skapa vidare.

Mia

#8 - - Gudrun Nilsson:

Hej. Jag börjat att göra dina fina teaskar.Men jag har ett bekymmer. Vad använder du för lim till att sätta ihop dem med ? Jag har prövat med lite av varje. Men är inte riktigt nöjd. Kram Gudrun

#9 - - Frida Eriksson:

Helt underbara tepåsehållare. Tack för att du delar med dig till oss andra. Nu är syrrans julklapp ordnad. Hon älskar just te och vilken fantastisk ide att förena nytta med nöje. Så tack än en gång

#10 - - Scrapnewbee:

En sån perfekt liten te-hållare! Min sambo gav en ide för några dagar sen att jag skulle göra något liknande, (jag är galen i te) så nu hade du den perfekta beskrivningen! Jag filade lite på olika mått för det teet jag mest dricker har inte så stora påsar :P



Tack igen för den underbara iden :D

#11 - - snojbi:

Har precis gjort en the-hållare efter din beskrivning.

Men ändrade måtten lite för att bättre passa mina the-påsar.

Tack för en bra beskrivning.

#12 - - Maria:

Har precis gjort en sådan här tebehållare. Tackar för beskrivningen!
Jag blev dock fundersam på vilken tesort du köper som har så här stora påsar. Jag upptäckte att mina påsar var inte alls så stora så nu står jag här med en behållare som är för stor och tänkte att jag kanske skulle köpa stora tepåsar för att kunna nyttja den.

Svar: Åhhh, det är 3 år sen jag gjorde denna hållare så jag har faktiskt inte en aning om vilka tepåsar jag använde just då. Men som jag skrev i texten så får man anpassa måtten lite efter de tepåsar man har hemma. Kopierar in texten fr inlägget: Tänk på att du kan anpassa denna ask helt efter hur dina egna tepåsar ser ut. På bilden överst ser du hur mallen är uppdelad och du kan istället ändra måtten så de passar i storlek till just ditt te. Jag har gjort många av dessa teaskar under årens lopp i alla möjliga mått.
Kram Tesa
Therese