Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Händelserik dag

Dagis ringde runt 10-tiden igår, S hade hoppat ner från ett bord och gjort sig illa i foten. Tillbringade någon timme på vårdcentralen och sen vidare till Centralsjukhuset för röntgen.  Plåtarna visade inga sprickor utan det var en stukning.



På väg hem från sjukhuset svängde jag förbi sola-returen och fick en liten nostalgitripp när jag gick förbi denna gamla skolbänk. Tillverkad 1969.
Befann mig plötsligt tillbaka till skolan. Hur jag klädde insidan med fint papper och la alla böcker tillrätta. Pennorna fick ligga i en fördjupning under locket. Den var bara tvungen att få följa med hem.
Priset var 50:- så det var inget att fundera på. Nu står den redo för att målas vit. Sen ska S få ha den i sitt rum. Rummet är för litet för ett vanligt skrivbord så den här kommer passa perfekt.



Igår kväll fick det bli en tagbox till. Den är ju så enkel att göra.
Ska fylla den med tänkvärda ord.



Ha en bra dag//Therese
-BILDER | |
#1 - - Jessica:

Var det stora eller lilla S som stukat foten? Hoppas hon blir bra snart iaf.. Kul att fixa till en gammal skolbänk! Kram

#2 - - Sofie/ Broosan:

Ja, en gammaldags skolbänk är ganska bra att ha i barnens rum tycker jag också, min dotter hade en tidigare. Gillar verkligen kortet du gjort.



Sofie