Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Fjädrar

Ett kort till någon som har det svårt.
************
A card for someone who has a hard time.

Här nedan tänkte jag visa vad jag har gjort med fjädern.
************
Below I will show what I have done with the feather.

Jag använde vanliga påskfjädrar tillsammans med gesso och färg från Martha Stewart.
************
I used usual Easter feathers with gesso and paint from Martha Stewart.

Med fingret smetade jag ut gesso över fjädern.
************
With my finger I smeared out gesso over the feather.

Fortsatte tills jag täckt hela.
************
Continued until I covered the whole feather.

Använde en syl för att separera fjädrarna.
************
Used an picker to separate the feathers.

Lät den torka och otålig som jag är använde jag en embossingfön.
************
Let it dry and impatient as I am, I used a heatgun.

Med en pensel målade jag toppen med metallicfärg i guld.
************
With a brush, I painted the top with metallic color of gold.

 
 

Sen målade jag med guld glitterfärg över samma område. Lät de torka och sen använde jag en limpistol för att fästa den på kortet.
************
Then I painted with gold glitter paint over the same area. I used a glue gun to attach it to the card.

 
 
Ha en fin helg!/Wish you a great weekend!
 
 
-ALTRAT, -DEKORATIONER, -KORT, -SKAPAT, HOBBYWORLD | |
#1 - - VeronikaP:

Ohoj, vad läckert

Svar: Ja, visst var de?😊
Therese

#2 - - Johanna T.:

Vilket vackert kort! =)

Ha en fin helg!

Svar: Tack snälla❤ Kram Tesa
Therese