Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Mer inspiration med Mod Molds


För två helger sen var jag på en stor pysselträff tillsammans med goda vänner, bl.a Katja som också bloggar här och Malin Lillpiga, en fd. DT-kollega här hos Hobbyworld, samt många fler. Härligt att träffas under såna former och skapa tillsammans under en hel helg. Jag kan berätta att limpistolerna gick varma ;) Diverse silikonformar fylldes med smältlim och användes som dekorationer.
Till dessa ATC-kort använde jag en silikonform från Mod Podge med olika blommotiv. Just den här finns inte i shopen men du finner andra molds i webshopen. Under helgen använde jag även silkonformar från Prima för att skapa dekorationer med smältlim.
Med dessa ATC-kort vann jag 1:a pris i den första tävlingen, vilket var jättekul.
 Det du behöver är en limpistol från Vaessenlimstavar och Mod molds eller Primas silkonformar.
Basen består av akvarellpapper från Prima som målades med svart gesso.
Alla dekorationer limmas på basen och målas in med svart Gesso. Med hjälp av Akrylfärg från Prima som borstas lätt på ytan skapas ett härligt skimmer som framför allt framhävs på de upphöjda delarna.
Leta upp chipboardfigurerdekorationer i udda färgerthickers, metallsaker från verktygslådan, gamla mynt etc. När allt målas med svart gesso får det en helt annan känsla och för att verkligen framhäva detaljerna passar Prima´s akrylfärger ypperligt.
 
 
Kram!
 
*INSTAGRAM*, HOBBYWORLD, MIXED MEDIA | |