Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Tutorial - Semesterminne

Idag visar jag er hur jag tagit tillvara på en bild från en semesterresa jag och min vän gjorde i juni. Med oss hade vi våra två 15-åriga döttrar. Vi for till Mallorca, Alcudia och hade en underbar vecka med massa bad, sol, god mat och shopping.
Jag har använt ett plastglas för vin (utan foten). Stansade ut en scalloped och en vanlig cirkel i mönsterpapper och limmade ihop dessa. Laminerade fotot och vek en kant under själva fotot och rundade av hörnen på plasten så att jag sen kan fästa den delen i det som ska bli botten.

Men först började jag i andra änden. Ställde ner vinglaset i en mugg för att det skulle bli stadigare. Hällde i sand (som jag tog med hem från Alcudia) sen några snäckor.
Sen ner med fotot. Använde limpistolen runt glaset för att fästa fast bottenplattan.
Bottenplattan är de mönstrade cirklarna. Nu är det dags att vända på glaset så att sanden rinner ner istället.
Limmade runt foten med limpistolen för att försäkra mig om att inte sanden sipprar ut någonstans. Jag ska dekorera runt foten så detta kommer ändå inte att synas.
Började med att limma fast några snäckor. Tog sen ostduk och mistade den i turkost och brunt. Lät den torka och sen fäste jag den runt snäckorna.
 
Färgade även in band och spets som jag limmade fast på toppen av dekorationen.
 
Skrev resmålet och år inuti snäckan innan jag limmade dit den.
 
Detta alster visas hos Hobbyworld i detta inlägg.
 
Kram
 
-ALTRAT, -DEKORATIONER, -SKAPAT, HOBBYWORLD | |