Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Tutorial - Chandelier Ornament

Idag hos Hobbyworld visar jag hur jag gjort en dekoration med dies från Sizzix.

Jag har använt boksidor till denna dekoration, men det går att använda vilket papper som helst. Är lite sugen på att göra en i glittrigt papper;)
Boksidor är ganska tunna så jag stansade ut en bunt i taget.

Kör igenom pappret i din stansmaskin tillsammans med diesen.
Skåra/Biga dekorationen på mitten med en scoringboard.
Vik sen varje del på mitten.
Limma ihop delarna sida mot sida. Bara lim på utsidan av varje vikt del så att inte allt limmas ihop.

När du sen vecklar upp papprena så sitter delarna ihop så här. Till min dekoration har jag använt betydligt fler vikta delar än i mitt exempel här ovan. Du bestämmer själv hur många "sidor" du vill ha på din dekoration. Det är fler olika delar i just denna dies så jag gjorde likadant med alla delar.
När du stansat, vikt och limmat ihop alla delar så ska du limma ihop figuren så att den första sidan sitter fast i sista sidan. Jag använde en sytråd mellan delarna innan jag limmade ihop det. Den fungerar som upphänge.

Så här blev det färdiga resultatet.
 
Klicka här för att komma till inlägget och materiallistan.
 
Kram!
 
-DEKORATIONER, -MITT HEM, HOBBYWORLD | |