Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

By the sea

Nytt alster för En Liten Butik.
Beskrivning på hur jag gjorde min egna stencil

Det är busenkelt. Ta ett silikonunderlägg eller liknade och värm din limpistol. Rita sen upp ett valfritt mönster på silikonmattan med hjälp av limmet, jag valde att göra cirklar. Låt allt svalna och du har nu en egen stencil.
Till detta alster valde jag att använda Modelling Paste på min stencil. Jag använder ett akvarellpapper som tål att blötas ner. Lägg stencilen på pappret och smeta pastan över den. Eftersom stencilen är lite tjockare så tog jag hjälp av fingrarna på vissa ställen för att smeta ut pastan över cirklarna.
Ta av stencilen och tvätta av den. Den är sen redo att användas flera gånger. Låt pastan torka. Jag använde en värmepistol.

Sprayade med Mr Huey´s mist i färgen Sky och Tattered Angels Glimmer Mist i färgen Suede.
Jag sprayade även vatten över misterna för att få färgen att rinna över och mellan cirklarna.
Tog sen lite gesso på fingret och strök den över de upphöjda partierna för att skapa lite mer struktur. Tills sist tog jag Inka Gold i färgen Orange lite här och var.

Letade fram snäckor som jag plockade i Grebbestad i somras. Jag gav dom samma behandling med gesso, mist och inka gold. Ostduken sprayade jag med mist.
Tog fram en träbit och limmade fast pappret på den.

I mitt paket fick jag Wood Veneers som låg i denna förpackning. Behövde ett litet fönster till mitt alster så jag sågade ut en ruta.
Målade träfönstret med gesso och mistade sen med samma färger jag använt genom hela alstret. Limmade fast ostduk på kanterna av fönstret och under snäckorna, fäste fast snäckorna och sen var den lilla tavlan klar:)
 
 
Önskar er en fin helg!
 
Kram
 
-SKAPAT, ELB, MIXED MEDIA | |
#1 - - Sindra:

Så fiffigt att göra en egen mall! Snyggt!
Gillar färgkombinationen! :)
Kram

Svar: Tack snälla:) Kram Tesa
Therese