Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Tutorial hos Hobbyworld + ett kort

Använde mig av en tjock och en smal smyckestråd från Alu Deco, jag använde grönt just för att det var den färgen jag hade mest av, men senare ser du att buren blev vit. Mätte ut 3 bitar på vardera ca 30 cm. Tog hjälp av gessoburken för att forma en båge av alla bitarna. Sen gjorde jag 3 stycken cirklar av tråden och använde även här gessoburken för att forma till cirklarna. 
 
Fäste ihop bågarna i överdelen. Sen fäste jag varje cirkel på lagomt avstånd mellan varandra med hjälp av den smala tråden.
Stansade ut en cirkel från Spellbinders. Mätte ut vart varje hål skulle vara, gjorde hål och trädde ner tråden igenom hålen.
Böjde till benen under cirkeln.
Nästan klar.
Målade buren med gesso och lät den torka. Sen limmade jag fast blommor och fäste en ängel med sytråd fäst i toppen på buren.
 
 
Klicka här för att komma till inlägget.
 
******************************
 
 
Klicka här för att komma till inlägget.
 
Ha en härlig helg, själv är jag om några timmar på väg till Leksand och Dalapysslingen. Ska bli hur kul som helst:) 
 
 
Kram
 
-BILDER | |