Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Skiss och färgutmaning.

Här är ytterligare ett alster som jag skapat till SS Midsommarcrop.
Mitt första försök att testa encaustic-tekniken.




Landskapet är skapat med hjälp av ett resestrykjärn och crayons-kritor.

För övrigt har vi haft 4 härliga dagar vid Frykenbadens camping. Riktig tur med vädret.
Hade ingen större lust att packa ner allt för att dra hem igår:(
På midsommarafton fick stora S starta midsommardansen runt stången genom att sjunga "Himlen är oskyldigt blå". Hon sjöng förra året tillsammans med en kompis och när vi åkte hem då frågade ägaren om inte hon kunde sjunga även denna midsommar. Och visst ville hon det:). Sången var nästan ännu vackrare så här än på soarén. Alla var samlade på en stor gräsäng nere vid vattnet, och hennes sång klingade ut över nejden. Nästan så att jag ryser när jag skriver det. Det var så fint:)

Mycket mat har det också blivit. Vi testade en ny sak till efterrätten som jag sneglat på i affären, Marshmallowfluff......mmmmm. Det tillsammans med jordgubbar och en cheesecake som A hade bakat. Mums!!
Inget för er som ogillar socker kan jag meddela;)))

Måste bara berätta vad som hände mig tidigare idag. Jag tog en sväng till IKEA för att handla lite prylar. Väl i kassan så medges ej betalningen. Kallade på en kassörska och hon testade fler ggr. Men det gick inte. Gahhhh...vad trött man blir. Tänke väl att det var något fel på terminalen eller så. Jag fick ju lön häromdagen så jag visst ju att det fanns pengar. Nåväl, vidare till köpcentret för att handla lite annat småplock. Där funkar inte kortet heller???? Det är spärrat, säger kassörskan. Riktigt snopen står jag där och känner mig jättedum. På väg ut ringer jag banken för att höra vad som hänt. Mycket riktigt har banken spärrat kortet pga någon försökt ta ut stora summor pengar från utlandet. JAG HAR RÅKAT UT FÖR SKIMMING!!. En lustig sak är att min kollega berättade imorse att hon häromdagen blev uppringd av sin bank pga samma sak. Trots att man känner sig lite halvt kriminell där i kassan är jag mycket tacksam för att bankerna har denna larmfunktion som spärrar kortet när sånt här händer. Nytt kort är iaf på väg hem till mig så innan dess får jag så snällt gå till banken och hämta ut kontanter över disk...när hände det senast;)))

Ha det gott!!

Kram

-KORT | |
#1 - - Inola - Ingrid:

Vilket alldeles ljuvligt kort! Du är så duktig, alltid är det något nytt på gång i den här bloggen. Det här låter som en teknik att testa, har du hittat någon tutorial för detta eller kommer den till och med på TesaPrickiformar så småningom?



Kram och njut av sommaren!

#2 - - Melle:

Intressant teknik o skönt kort! Jag blev uppringd från kreditbolaget för två år sedan och de undrade om jag varit till Frankriket... Det hade jag aldrig och de såg att jag handlat med bankkortet hemma samna dag så det var inga problem. Fick också hem ett nytt kort. O nog kände jag mig lite kriminell också när de ringde, inte alla dagar visa "tanterna" ringer o frpgar var man hållit hus de senaste dagarna...

#3 - - Annika:

Såg på nyheterna att du inte var ensam drabbad .... tur att bankerna har koll och att kortet spärras.

Härligt kort, med ny spännande teknik. Du verkar ha en aldrig sinande källa av idéer.

Kram Annika

#4 - - Anna Smid:

Har en vän som råkat för samma sak i och med att hon registrerade sin Iphone! Man var då tvungen att ange kontonummer och troligtvis hade någon hackat sig in i dessa uppgifter! Hennes kort blev oxå spärrat och hon blev uppringt av banken som undrade om hon dagen innan handlat på sitt kort i Mexico!



Visst har du oxå skaffat Iphone nyss?! Kanske är lite lurigt med det på något vis? Vad vet jag, men obehagligt måste det vara i alla fall! Tur att det löste sig så smidigt ändå.