Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Lite deppig

Igår (läs tis) fick vi dåliga nyheter på jobbet. 2 st på min gruppering ska bort, och sen la dom ner en hel avdelning här på orten. En kille och jag på vår avdelningen är de med minst år, jag har 12 år. Risken finns att de från avdelningen som lades ner puttar bort oss eftersom många av dom har fler år i företaget. LAS - Lagen om anställningsskydd träder ju i kraft så detta senario kan ju hända. Vi vet ännu inte vilka som drabbas.............men det känns inget bra. Håller fasade uppe men innerst inne känner jag mig ganska deppig. Jag blir nog inte utan jobb, men kan tvingas tillbaka till en avdelning som jag sökt mig bort från då jag vantrivdes så mycket. Och följden blir då även att jag får gå ner i lön.
SKIT, rent utsagt. Ja, jag tar ut lite i förhand men det är så mina tankar går just nu. Kanske blir jag inte drabbad???? Ovissheten innan allt blir klar är värst. Snälla, håll era tummar för mig, att jag inte tvingas bort från en avdelning där jag stormtrivs..............både med arbetsuppgifter och speciellt arbetskamrater och chef.
 Pga detta känner jag att pyssellusten avtagit rejält. Och här sitter jag med massor av nya inköp från mässan som var i helgen och har ingen inspiration.
Hade även ett samtal ikväll som satte griller i huvet på mig. Det handlar lite om att starta på ny kula med något helt annat än det jag jobbar med idag, fast ändå inte. Nåja....det får tiden utvisa.

Har trots allt uppdaterat Tesa Prickiformarbloggen idag. Där visar jag hur du gör denna tetraförpackning som passar utmärkt som en gåva.
Klicka här för att komma till beskrivningen



Lite ledsna kramar idag :o(

-ASKAR & PÅSAR | |
#1 - - Anneli:

Men älskade vännen!! Jag håller alla tummar jag har för din skull! Vet ju precis hur du mår, är ju inte många månader sen jag gick igenom samma sak. Mina öron & "gråtaxeln" är dina om du vill & behöver. Kramar Anneli

#2 - - Angelica:

Självklart håller jag alla tummarna för dig att du får vara kvar där du trivs och att du får behålla jobbet.



Du får en bamsekram av mig på distans.

#3 - - L8:

Jag håller alla tummar och tår för dig! Det finns inget värre än att behöva gå till ett jobb man inte trivs på.

För övrigt är du en inspirationskick när man kommer in till dig! Behöver man någonsin fylla på sitt inspirationsförråd är det bara att kika runt hos dig.

Styrkekramar

#4 - - Maria:

Det var ingen rolig nyhet du kommer med. Optimist som jag är så är jag övertygad om att det kommer att fixa sig OCH man får lov att vara deppig OCH att inte ha någon inspiration ibland.



Sköt om dig!



KraM

#5 - - Ciza Patricia:

Nämen usch så tråkigt. Jag förstår precis dina tankar. Man kan inte hjälpa att ta ut saker i förhand. Men jag ska hålla tummarna för dig att det blir mycket bättre än det du fasar för. Jag vill ju att du ska må bra och få fortsätta var den glada och härliga människa du är.



Om du behöver prata så finns jag bara ett samtal bort.



Många kramar

#6 - - Diana:

Självklart håller jag tummarna att du får behålla det jobb du trivs med! Kram

#7 - - Thyllan:

Åååh, va tråkigt! Hang in there och du har mina tummar! Även om det inte hjälper just nu, så brukar det mesta ordna sig, på ett eller annat sätt, men innan det gör det, så kan det förstås kännas tungt.

Ta en promenad i skogen. Lukta på mossa. Naturen helar en, mer än man tror.



Kramar i massor!

#8 - - Annika:

Usch vad tråkigt att höra. Håller verkligen tummarna att det ordnar sig för dig. Kram Annika

#9 - - Catrin Andersson (Lillstrumpa):

Vad tråkigt för dig. Lycka till! Håller tummarna för dig att du får vara kvar. Trivsel i jobbet är ju så viktigt...



Vilken fin tetraförpackning du gjort! Prickiforms stämplar är ju helt underbara!



Kramizar

#10 - - Susanne:

Men vad tråkigt att höra! Hoppas verkligen inte att du behöver återvända till en arbetsplats du inte trivs på. Ska verkligen hålla alla tummar och tår jag har för att du ska få behålla ditt nuvarande arbete! Har varit i samma situation så jag vet hur lätt det är att måla "f..n på väggen" innan, men då är man på sätt vis lite förberedd om det värsta sker.



Din tetrapack är sååå jättesöt! Måste prova göra en sån nån gång!

Tack för din fina kommentar inne hos mig!



Kika gärna in igen hos mig så kan du läsa om min utmaning angående julkort. Skulle vara sååå kul om du ville delta, och du har hela november på dig och då kanske din inspiration har återvänt. Varmt välkommen till min utmaning!!! :-)



Kram Susanne

#11 - - Marja:

Men vännen! Så trist, jag håller tummar för att det värsta inte ska hända.

Kramar i massor!

Det var i alla fall väldigt trevligt att träffa dej om helgen



#12 - - Fröken paj:

Vilka tråkiga nyheter du fått! Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig, på ett bra sätt.

Skickar många kramar från mig till dig. Håller tummarna för dig!!!

#13 - - Syster Jessica:

Men va tråkigt.. Hoppas för allt i världen att du inte drabbas o blir placerad på den andra avd! STOR KRAM!

#14 - - Fia:

Ja, jag håller tummarna för dig och tycker det är bra att du kan skriva ned det du känner och dela med dig till andra som kanske inte har lika lätt att sätta ord på de jobbiga känslorna som ovissheten skapar. Även om du inte har någon inspiration så skapar ditt paket fantastiskt vackert!

Kram

#15 - - Sofia Bodin:

Jättebamsekram till dig!!! Håller mina tummar för att det går vägen för dig och att du får stanna kvar där du trivs!! Tänker på dig min vän!

Kram Sofia

#16 - - Yvonne:

Håller tummarna för dig att du får behålla jobbet.

Kram

#17 - - MalinZ:

Här hålls också ett par tummar!

Kram Malin

#18 - - ElinÅ:

Usch då! Jag håller alla tummar jag har för dig!!

STOR KRAM!!!