Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Hus med mall

Idag har jag vabbat för lilla S som har ont i halsen och hostar.
När hon sov smög jag mig in i hobbyrummet och pysslade lite.

Jag gjorde ett till litet hus.
Det är så många kalas nu framöver så husen kommer inte att bli kvar här hemma så länge till.
Ska bara komma på vad jag ska fylla dom med.

Jag hittar inte länken som jag tänkte lägga upp utan jag knåpade ihop en beskrivning som jag hoppas ni förstår.
Husen går väldigt snabbt att göra så jag tror jag ska göra ett gäng till ikväll när barnen lagt sig.

Stämplar
Gräs-Inque Boutique
Fåglar-Magnolia
Blomman-Magnolia eller Hänglar (har glömt)



Utgå från ett A4 x 2
Biga vid 10,8 cm och 20,2 cm på kortsidan
Biga vid 18,8 cm på långsidan
Vik.
Ta bort 2 cm längst ner till vänster och flisen längst ner till höger se mall.

Klipp gaveln på huset, måtten är 6,1 cm ner på långsidan och 5,4 cm in på kortsidan.
Klipp enl  mallen.


Gör ett hål på varje gavel och sätt i en öljett för bandet.

Hustaket är 11,2 x 18,1 cm vik det dubbelt.
Fästanordningen för taket är en flik på 6 x 9,6 cm som du viker dubbel, fäst halva fliken inuti husets sida så att den andra fliken sticker upp. Fäst den ena takdelen i fliken. Den andra sidan låter du vara.
Se på bilden i inlägget nedan så ser du hur fliken ser ut.

Detta för att du ska kunna öppna taket.



Så här ska det se ut när du vikt och klippt



Nu är det bara att göra fönster och dekorera. Fäst sedan de 2 huskropparna med varann.

LYCKA TILL!!

-MALLAR | |
#1 - - Anonym:

Nu blev jag så inspirerad att göra ett hus jag också! Tack snälla för att du delar med dig med inspiration och mallar!

#2 - - Jessica:

Gulliga hus du fixar.. Blir matt av all din pysselinspiration! Kram

#3 - - L8:

Hej Tesa,

Tack än en gång för inspirationen!! Nu har jag gjort mitt första hus och det var super skoj att göra. Det blir nog fler sådana i framtiden. Jag gjorde mitt till en liten pyssel-tjej som fyller sju år nästa vecka och vi ska fylla det med en massa pysselsaker.

Kram L8