Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Lykta, virkat och berlock

Här har jag etsat en glasburk.


Stämplade fjärilen med Versa Mark dyna. Embossade med clearpulver.
Sedan stansade jag ut en oval i vinyl och fäste över det embossade motivet.
Ett lager etsningskräm över ovalen. Väntetid 15 min. Sedan skrapade jag tillbaka överbliven kräm
tillbaka i burken och sköljde av glasburken. Men en liten skrapa tog jag bort det embossade lagret.


Jag satte ett svart papper bakom burken så att motivet syns bättre.
Denna glaslykta, kälken och en vintage-sjal fick min mamma idag på hennes födelsedag.

Har letat fram mina virknålar och virkat handledsvärmare och stövelmuddar.


Stövelmuddarna (kommer inte på ngt annat ord) ska ge sken av att det ser ut som ett par raggsocksskaft
som sticker upp ovanför stövelskaftet.

En ny vintageberlock


Vintagebild, urklippt text och mini silverpärlor.
Ett skyddande lager av Judikins 3-d lack blir som ett glas över motivet.
Den silverfärgade ramen har jag gjort själv.
Berlocken är i storlek som en 5 krona.

Må så gott!!

Kram

-SKAPAT | |
#1 - - Annica H:

Åh så underbart fint!!!

Kan man bestlla virkat av dig? Blink, blink... Jag är totalt talanglös med virknålen, men blev aldeles kär i hanledsvärmarna och stövelmuffarna!

Underbart alltihopa! :)

Mvh Annica H

#2 - - Ingrid - Inola:

Du är verkligen mångsidig - så fina alster du skapar med dina händer. Stövelmuddarna och handledsvärmarna är underbara. Jag virkar/stickar vidare och har till och med börjat blogga lite om handarbetandet ;-)

#3 - - Sandra Jonsson:

Åhh så fina handledsvärmare!!

Just nu är jag såå pysselsugen men kommer inte riktigt på vad jag ska hitta på.

Började blogga igår, det är ju lite pyssel i sig

Titta gärna in hos mig!



Kram