Totalt antal besökare sedan 2007-10-09:
Antal besökare idag:
Antal besökare denna månad:

Akuten

Igår när jag kom till dagis hörde jag ända ut till parkeringen att Lilla S grät. När jag kom fram fick jag veta att hon krypit i en trätunna  som finns i klätterställningen på dagislekplatsen och slagit i huvudet. Hon grät och skrek och när jag tog henne i knäet så såg jag att det satt ngt i hennes huvud. Det var en träflis som satt inborrad rakt  in i huvudet. Denna hade inte personalen sett (?) Försökte med en pincett men det gick inte. Vidare till vårdcentralen och där var det 4 olika läkare som försökte få bort flisen, men utan framgång. Så det blev en remiss till sjukhuset. Där fick hon bedövning och läkaren skar upp ett litet snitt och kunde sen ta ut flisen. Och den var inte liten...........
Stackars lilla tjejen! Men hon var så snäll och satt still hela tiden. Hon fick 4 klistermärken, en tapperhetsmedalj och ett gosedjur och doktorn sa att det var länge sen han hade och göra med en sån duktig patient.

Så här såg flisen ut




Hon mår iaf bra idag och är tillbaka på dagis.
När jag väl samlade mina tankar igår och hade kommit hem blev jag så AARRGG!!
Fröken berättade att de hade upptäckt flisorna i taket på tunnan redan i förrgår och anmält detta till vaktmästaren.
Och ändå låter de barnen leka där??????????????
Nu blir det en skadeanmälan och mail till rektorn.
Fliser skulle lika väl kunnat hamna i ögat. Nu gjorde den inte det, men man får alltid dessa tankar "tänk om"

Äntligen fredag.
Imorgon har Anna´s Scrapbooking 2 års jubileum så det får bli en sväng dig!
Trevlig helg!
-BILDER | |
#1 - - Jessica:

Men lilla snuttan då! Va dåligt av fröknarna att låta dem leka där.. Men hon är tapper o duktig. Krama henne från mig!

#2 - - VeronikaP:

Nej, fy vilken mardröm!! Vilken tur att det ändå gick som det gick! Håller fullständigt med om att det var dåligt omdöme att låta barnen leka där fastän flisorna upptäckts och rapporterats!!

#3 - - krumeluran:

uj det låter ju jättehemskt.....

tur att det gick såpass som det gjorde...



KRam

KAtarina